اخبار

دکتر معصومی فوق تخصص بیماریهای قلب و عروق: برای تامین سلامتی قلب هر فرد هفته ای 150 دقیقه باید ورزش کند

دکتر معصومی فوق تخصص بیماریهای قلب و عروق: برای تامین سلامتی قلب هر فرد هفته ای 150 دقیقه باید ورزش کند

کرمانشاه - ایرنا - فوق تخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هر فرد در هفته باید 150 دقیقه ورزش مفید برای تامین سلامتی قلب انجام دهد و برای بالا بردن سطح سلامتی قلب اگر این میزان به 300 دقیقه افزایش یابد مطلوب تر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ دکتر معصومعلی معصومی در کنگره ملی قلب و ورزش در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه تاکید کرد که ورزش باید مفید و با هدف حفظ سلامتی انجام شود.

وی مفیدترین ورزش ها را پیاده روی تند، دوچرخه سواری، دویدن و شنا دانست و گفت: ورزش هایی مانند بدنسازی از نظر متخصصان قلب توصیه نمی شود.

دکتر معصومی به مصرف برخی مکمل ها در تعدادی از باشگاه های ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: این مکمل ها و مواد نیروزا به شدت برای سلامتی قلب مضر است.

این فوق متخصص قلب فیلمی از یک جراحی قلب توسط خودش بر روی یک جوان 19 ساله کرمانشاهی نشان داد و گفت: قلب این جوان به دلیل مصرف پودر و مواد نیروزا در باشگاه های ورزشی کاملا از بین رفت.

وی بر ورزش 2 ساعت قبل از مصرف غذا و یک ساعت بعد از صرف غذا تاکید کرد و از ورزشکاران خواست در حین ورزش حتما آب بخورند.

دکتر معصومی که عنوان مقاله اش رابطه ورزش و قلب بود در ادامه همچنین بر تغذیه سالم نیز تاکید کرد و از مردم خواست حتما غذای سالم در منزل مصرف کنند و از مصرف فست فودها جدا" خودداری نمایند.

این فوق تخصص قلب در ادامه با بیان اینکه هرچه ورزش بیشتر انجام شود برای سلامتی قلب مفیدتر است، افزود: محدودیتی برای ورزش وجود ندارد و افراد در هر سنی می توانند ورزش کنند.

به گفته وی ، ورزش حداقل 33 درصد همه مرگ ها را کاهش می دهد و از نظر ما کارهایی که افراد در منزل انجام می دهند به عنوان یک تحرک ورزش محسوب می شود و به بانوان توصیه کرد حتما ورزش کنند چرا که بی تحرکی موجب بروز بیماری های فراوانی می شود.

۲۴ آذر ۱۳۹۷ ۱۱:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید